U bevindt zich hier:

de Club

Alfa Romeo Giulietta Models

Giulietta Club Meetings !

aftersales Alfa Romeo Giulietta

Links

Zoeken naar:

Algemeen:

Startpagina

Contact !

Update Site !

Weather and Road !

Alfa Romeo Socialnetwall !

Alfa Romeo InfoMobile !

MyRoute-app Mobile !

OsmAnd app - Free !

Nieuwsbrief !


De Alfa Romeo Giulietta - welke in Maart 2010 het levenslicht zag - is een wagen van het Italiaanse autohuis Alfa Romeo. De auto is alleen verkrijgbaar als vijfdeurs hatchback. De Giulietta is de opvolger van de Alfa Romeo 147, die eerder aangeduid werd met de namen 149 en Milano, maar uiteindelijk toch de historische naam Giulietta heeft gekregen..

De productie begon eind 2009 en het model werd in maart 2010 geïntroduceerd tijdens de Autosalon van Genève. Tevens kwam de Alfa Romeo Giulietta op de tweede plaats om de prijs 'Europees Auto van het Jaar !

Het brutale front met de traditionele Alfa Romeo-grille en grote led-koplampen geeft de Giulietta zijn zelfverzekerde uitstraling. De gespierde flanken van de vijfdeurs carrosserie onderstrepen zijn sportieve karakter, waarbij zijn aerodynamische silhouet eindigt in een schuin aflopende achterzijde met een subtiele dakspoiler en fraai gevormde led-achterlichten. Deze elegante en harmonieuze stijl die tegelijk ook functioneel en sportief is, is typerend voor de Giulietta en maakt hem tot een echte Alfa Romeo: een auto die ver boven de rest uitsteekt.

De Alfa Romeo Giulietta combineert superieure rijprestaties met een minimale belasting van het milieu. Deze op het eerste gezicht tegenstrijdige eigenschappen dankt hij aan zijn uiterst efficiënte turbomotoren op benzine en diesel die voldoen aan strenge Europese emissienormen. U hebt de keuze uit drie geavanceerde benzinemotoren: twee 1.4 Turbo-versies met een vermogen van 77 kW (105 pk) of 88 kW (120 pk) en een zeer krachtige 1.4 Turbo MultiAir-variant van 125 kW (170 pk). Deze laatste motor is ook leverbaar in combinatie met de Alfa TCT-transmissie.

Veelrijders kunnen kiezen uit drie MultiJet-diesels van de tweede generatie: de vlot presterende 1.6 JTDM van 77 kW (105 pk), de sublieme 2.0 JTDM van 110 kW (150 pk) – die het hoogste koppel in zijn klasse levert – of de ongekend temperamentvolle 2.0 JTDM van 128 kW (175 pk) met standaard Alfa TCT-transmissie. Ten slotte is er de briljante 1.750 TBi-motor: een 177 kW (240 pk) sterke, direct ingespoten turbobenzinemotor die exclusief is voorbehouden aan de Quadrifoglio Verde, traditioneel de sportiefste variant van elk Alfa Romeo-model.

Het QUADRIFOGLIO - Symbool !

Het Quadrifoglio -symbool is diep geworteld in de historie van Alfa Romeo. Het ‘klavertje vier’ verscheen voor het eerst in 1923 als gelukssymbool op de racewagens van het Milanese merk. Als de perfecte belichaming van puur sportief rijplezier, zet de Giulietta de roemruchte Quadrifogliotraditie voort in de tijd van nu. Zijn sportiviteit is te danken aan de 177 kW/240 pk sterke 1.750 TBimotor met directe benzine-injectie, turbocompressor en intercooler. De dubbele, continu-variabele kleptiming zorgt, in combinatie met een geoptimaliseerde cilindervulling, voor een buitengewoon soepele motor met indrukwekkende prestaties. Het hoge specifiek vermogen van 134 pk/liter, het sportonderstel met verlaagde wielophanging en het extra krachtige Brembo-remsysteem geven de Giulietta Quadrifoglio Verde superieure rijkwaliteiten die op een circuit niet zouden misstaan.

De 1742cc Turbomotor !

De 1750 cc turbobenzinemotor, dat is spitstechnologie toegepast op een verbrandingsmotor. Zo hebben de ingenieurs van Alfa Romeo er een nog agressievere en efficiëntere krachtbron van gemaakt. Viercilinder, blok en structuur uit aluminium, turbocompressor van de nieuwe generatie, rechtstreekse injectie onder zeer hoge druk, dubbele faseregulator, Scavenging-technologie en een versnellingsbak met dubbele koppeling. Al die aspecten dragen bij tot een 1.742 cc-motor die uitstekende sportieve prestaties kan neerzetten...

Qua koppel en specifiek vermogen behoort de 1742 TBi tot de top in zijn categorie. Zijn maximumvermogen van 240 pk bereikt hij bij slechts 6.000 toeren, wat zijn uitzonderlijke soepelheid en dynamisme bewijst. Ook zijn acceleratievermogen is uitzonderlijk: de Alfa Romeo Giulietta versnelt in 6,8 seconden tot 100 km/u en heeft een maximumsnelheid van ruim 244 km/u. En dat is nog niet alles : ondanks deze topprestaties blijft zijn ecologische impact beperkt. Dankzij de meervoudige brandstofinjectie en de systemen om wrijving en energieverliezen te beperken, zijn de uitstootwaarden van de nieuwe Alfa Romeo Giulietta Q zo laag dat ze onder de strenge limieten van de Europese regelgeving ‘Euro 6’ blijven...

Race-architectuur !

Zijn sportieve karakter weet zelfs de meest door de wol geverfde bestuurders enthousiast te maken, terwijl zijn rijcomfort perfect is afgestemd op zowel lange reizen als korte stadsritten. De Giulietta combineert comfort op hoog niveau met dynamisch rijplezier op een manier die kenmerkend is voor iedere Alfa Romeo, iets wat te danken is aan de lange sportieve historie van het merk. OMPACTE ARCHITECTUUR. De Giulietta onderscheidt zich door een baanbrekende architectuur: de toepassing van aluminium, magnesium en hogesterktestaal koppelt kwaliteiten als stijfheid en treksterkte aan een substantiële gewichtsvermindering. Het carrosserieplatform gaat een perfecte wisselwerking aan met alle afzonderlijke mechanische en elektronische componenten van de auto, teneinde de beste prestaties te garanderen op het gebied van rijeigenschappen, comfort en veiligheid.

Alfa Romeo Giulietta D.N.A. !

ALFA D.N.A. Met dit exclusieve Alfa Romeo-systeem kunt u de rijkarakteristiek van uw Giulietta op uw persoonlijke voorkeur of de rijomstandigheden afstemmen. Het systeem beïnvloedt de dynamische set-up van de auto door aanpassing van het motorkoppel, de remmen (via de Pre-Fill functie), de Alfa TCT-schakelkarakteristiek, de gaspedaalrespons, het ESC-systeem, de Alfa Q2 elektronische differentieelblokkering en de ASR-tractieregeling. Met de keuzeschakelaar naast de versnellingspook kunt u een keuze maken uit een van de drie beschikbare rijmodussen :

DYNAMIC : Deze instelling geeft prioriteit aan de prestaties en responsiviteit van de Giulietta: de besturing reageert directer, het schakelen gebeurt bij hogere toerentallen en verloopt sneller, terwijl de elektronische regelsystemen alleen op de achtergrond opereren om de sportieve kwaliteiten van de auto optimaal tot hun recht te laten komen.

NATURAL : De perfecte rijmodus voor zowel stads- als snelwegritten: de rijkarakteristiek van de auto is afgestemd op een comfortabel rijgedrag en laag brandstofverbruik.

ALL WEATHER : De juiste modus om slecht weer en gladde wegen het hoofd te bieden. De soepele schakelkarakteristiek en de alerte koppelregeling bij het accelereren zorgen voor meer wielgrip.

Momenteel bestaat de modellenreeks van de Alfa Romeo Giulietta uit :

-» Alfa Romeo Giulietta 1.4 Turbo (77 Kw / 105 pk)
-» Alfa Romeo Giulietta 1.4 Turbo (88 Kw / 120 pk)
-» Alfa Romeo Giulietta 1.4 TP MultiAir (110 Kw / 150 pk)
-» Alfa Romeo Giulietta 1.4 TP MultiAir (125 Kw / 170 pk)
-» Alfa Romeo Giulietta 1750 Tbi Quadrifoglio Verde (173 Kw / 235 pk)
-» Alfa Romeo Giulietta 1750 Tbi Veloce - Quadrifoglio Verde (177 Kw / 240 pk)
-» Alfa Romeo Giulietta 1.6 JTDm-2 (77 Kw / 105 pk)
-» Alfa Romeo Giulietta 1.6 JTDm-2 (85 Kw / 115 pk)
-» Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm-2 (110 Kw / 150 pk)
-» Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm-2 (125 Kw / 163/170 pk)
-» Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm-2 (129 Kw / 175 pk)

Alfa Romeo Giulietta 'Owners Club - Belgium.. Copyright © ar4c-oc.be...

» Alfa Romeo Giulietta Club - BE